dijous, 5 de febrer de 2015

De moixos


El gato que venía del cielo
Takashi Hiraide
Alfaguara, 2014

Vaig comprar el llibre perquè m’encanten els moixos. De fet, tenc la sort de viure a una casa al camp i a dia d’avui tenc quatre moixes, més el moix d’uns veïnats que ve cada dia de visita, matí i tarda. El llibre no m’ha decebut, però tampoc puc dir que m’hagi encantat. Ho deixarem en tables. Sí puc dir que entenc perfectament com viuen els protagonistes de la història la seva relació amb els moixos, i sobretot amb Kiri, l’autèntic protagonista. Els moixos són esperits lliures i interessats. Els amos som els proveïdors no domés de les necessitats bàsiques, sinó també de tot allò que implica comfortabilitat i passar-s’ho bé. I donen alguna cosa a canvi? Doncs sí, i és important: una companyia autèntica i tranquil·la. Veure que, de tots els llocs que poden escollir per descansar, escullen el teu costat, és un goig. La contrapartida és la seva pèrdua. Saps que en qualque moment arribarà, és el que té ser un esperit lliure, però això no et prepara per a ella. Com tot el que estima un, deixa un buit enorme. Aquestes són les sensacions que el llibre m’ha fet rememorar.



3 comentaris:

XeXu ha dit...

Ja en vaig veure una ressenya l'altre dia, i com a esclau d'un gat puc dir que m'atreu, és clar, però les opinions tampoc semblen entusiastes. Però sí que em sento identificat amb el que expliques, i és que els gats, tot i que entre ells són diferents i tenen la seva personalitat, són molt iguals en general.

Déu n'hi do quina feinada que tens tu. Jo només en tinc un i no surt de casa perquè visc en un pis, per això no corre tant perill, però ja en vaig perdre un i ho vaig passar malament. De moment no vull pensar en aquestes coses.

La darrera foto que penges podria ser el meu Blog quan era més petit, s'hi assembla molt!

maria ha dit...

Nena, quines fotos més maques!!
Són maquíssims aquests petits i el llibre una delícia molt recomanable pels que tenim gats. ^-^

Aineta ha dit...

Jo no som gens animalera, i a més els moixos em fan por. Aquest llibre no l'hagués triat per les meves lectures, però esta bé saber-ne d'ell.