dimecres, 3 de juliol de 2013

Una més d'Stella Gibbons


La segunda vida de Viola Wither, de Stella Gibbons
Impedimenta, 2013

D'Stella Gibbons vaig llegir fa temps La hija de Robert Poste, publicada per la mateixa editorial, i ja em va agradar. També tenc pendent de llegir la segona part: Flora Poste y los artistas, però a la darrera Fira del llibre de la meva ciutat aquesta novel·la va anar a parar a les meves mans i no em vaig poder resistir.

És una història coral on el fil conductor és la jove i recentment vídua Viola Wither, a qui no li queda altre remei que anar a viure a ca els sogres i les cunyades, a un casal molt lluny del seu estimat Londre. A mitjan llibre encara no havia aconseguit sentir empatia per cap personatge, és l'estil de l'escriptora, però aquí rau precisament el que m'ha acabat enganxant a tots ells: són retratas amb les seves qualitats i també amb les seves arestes, amb blancs i amb negres, i això és el que els acaba convertint en reals: la immadura, pobre i amb bon cor Viola; l'obsessiva i "enamoradissa" Tina; la intolerant i amant dels animals Madge; el trepa i ètic Saxon; el gris i buit senyor Wither; la grisa i buida senyora Wither, l'snob i misògin Víctor Spring; l'amargada i intel·ligent Hetty, la bruixa i perfecta Phyllis. I n'hi ha més.

La història és ben poc creible: està carregada de finals feliços, amb traca final de novel·la rosa, i això m'encanta, perquè al mateix temps no pots deixar d'entreveure una crítica, poc àcida, de tot allò que ens mou com a societat (diners, amor, ideals) i de com n'és d'il·lusori i fàcilment equívoc.

M'ha agradat i molt, i m'ha deixat molt bon sabor de boca

4 comentaris:

maria ha dit...

No la coneixia aquesta escriptora. Me l'apunto per tornar a llegir com a recomanació.

Aineta ha dit...

Té molt bona pinta. Precisament n'he acabat un d'aquesta autora i no estava malament. Gràcies per la recomanació

Xicarandana ha dit...

Hola nines, si la llegiu, no us decebrà. O al manco, puc assegurar que no us decebrà massa! ;-)

sargantana ha dit...

tenim un somni,
si tambe es el vostre...
us convidem a participar a aquest blog:

http://cadenablogs-11setembre2013.blogspot.com/

us hi esperem !!