diumenge, 17 de febrer de 2013

Una més de Reverte


Alfaguara, 2012.

Poques paraules se m'acuden per comentar aquesta novel·la. De tard en tard cau a les mans qualque cosa de Pérez-Reverte. Feia estona que no llegia res seu. No és que em disculpi, o pentura sí.

El tango de la guardia vieja és la història de la relació intermitent entre Max Costa, un vividor, i Mecha Izunza, de casa bona. Es troben únicament tres vegades molt espaiades en el temps: 1928 a Bons Aires, 1933 a Nisa, i anys 60 a Sorrento. He tengut la sensació de "más de lo mismo" al llarg de tota la novel·la. Els personatges són al meu parer excessivament estereotipats: ella és perfecta, bellíssima i estupendíssima, una autèntica femme fatale; ell, un supervivent dels ravals de Bons Aires i amb un codi moral certament distès.

Com a elements positius, destac l'ambientació i la mestria a l'hora d'elaborar i vestir els personatges secundaris. Per a mi, són el millor de la història.

Enyor l'autor de Territorio comancheEl maestro de esgrima El club Dumas. Potser s'hagi acomodat amb els anys. Potser jo hagi madurat en la valoració de les meves lectures. El que és cert, però, és que cada cop que llegesc alguna cosa seva, em decepciona una mica més.

4 comentaris:

pons007 ha dit...

Per mi sempre ha estat sobrevalorat en Reverte, bé d'acord, en teoria no puc opinar perquè només m'he llegit el maestro de esgrima, però tot i això ho penso :P

Aineta ha dit...

Fa temps en vaig llegir uns quants d'en Reverte, però amb el primer de n'Alatriste ho vaig deixar, no m'acaba d'agradar.

Gerònima ha dit...

Em sembla que no el llegiré. Ara llegeixo: Senyor de les mosques, de William Golding. Encara no m'ha enganxat, però li dono temps! :)

Xicarandana ha dit...

Pons, em sembla que després de molts d'anys de negar-m'ho a mi mateixa, t'hauré de donar la raó...
Aineta, som caparruda: va ser amb el tercer Alatriste, que me'n vaig adonar.
Gerònima, faràs bé en no llegir-lo: la vida és massa curta i hi ha massa bones històries per descobrir. Ja ens contaràs què tal amb el "Senyor de les mosques"!