dissabte, 22 de desembre de 2012

Persistència

persistència 
 [c. 1900; de persistent]
 f Acció de persistir. 
 Qualitat de persistent. 
 ELECTRÒN Lapse durant el qual un material luminescent continua emetent llum un cop ha cessat l'excitació que la produïa. 
  per_sis_tèn_ci_a.

[www.diccionari.cat]

"Ha ocorregut un error de persistència". Això és el que apareix cada dos per tres dins d'un requadre vermell a la pantalla de l'ordinador, a la feina. És una aplicació que el companys informàtics han dissenyat per a millorar la gestió de les nostres funcions. Mesos i mesos planificant, pensant, projectant, elaborant i programant perquè, al final, quan ja tenim l'ansiat objecte del desig a la punta dels dits i a l'extrem de les pupil·les, ens doni constantment aquest avís.

Vaig cercar el que significa "persistència". És l'acció de persistir ("mantenir-se ferm en una actitud" i "durar llarg temps"). I vaig pensar que aquest programa i jo tenim al manco una cosa en comú: la tendència a caure en errors de persistència.

En haver resolt el problema, demanaré als informàtics que m'expliquin com ho han fet i m'ho aplicaré a mi mateixa. És lo bo que té viure en un món 2.0.