dilluns, 3 de setembre de 2012

Essència d'Austen


Jane Austen (Steventon, 1775 - Winchester, 1817)
Los Watson
Il·lustracions de Sara Morante
Traducción de Íñigo Jáuregui
Nordica libros, 2012

És sencional tenir amigues bibliotecàries i amigues lectores, que et "passen" material com aquest. Gràcies a una d'elles i dins plena sequera estiuenca va anar a parar a les meves mans aquesta novel·leta.  Es tracta d'una novel·la inacabada -en realitat són molt poques pàgines- de Jane Austen, editada de manera impecable per Nórdica Libros. Molt curteta, es llegeix en menys de dues hores, i amb unes il·lustracions precioses.

El text és tan breu que domés arriba a ser un primer esbós d'uns personatges que ben segur ens haguessin emocionat. Tot i així, hi he captat (o hi he volgut captar) el que consider l'essència d'Austen: la puresa de caràcter i la fermesa moral dels seus protagonistes.

També gràcies a aquesta amiga i a unes quantes més, fa un grapat de dies caigueren a les meves mans, aquest cop de manera definitiva, dues novel·les cabdals de la mateixa autora. Fou un obsequi lliurat a un sopar que havia de ser estiuenc i que ja no ho va ser (quina fresqueta!). Sempre que ens reunim es genera un ambient especial: el lloc de la trobada no era Bath, no li calia. El sopar no fou tan fat com un sandvitx de cogombre, fou molt millor. I la conversa, llarga encara que no ens n'adonarem, va estar farcida de "judici i sentiment", d'un cert sarcasme i d'una no gaire subtil ironia. En resum: essència d'Austen.

3 comentaris:

maria ha dit...

M'agrada. Me l'apunto.

Aineta ha dit...

Estic d'acrod amb tu amb lo del llibre i amb lo del sopar. Una besada

Anònim ha dit...

El llibre no l'he llegit, qui em coneix sap que encara no se m'ha aferrat la janeaustinitis. Respecte del sopar, certament la conversa va estar ben farcida de sentiment, de sarcasme i d'ironia, però de judici, no ho sé, no ho sé... Quantes bestieses es poden arribar a dir en bona companyia!