divendres, 5 d’agost de 2011

El desig de canvi fet cançó



De totes les versions que s'han fet de A change is gonna come, em qued amb la d'Aretha Franklin. No pretenc fer un comentari sexista però, per a mi, és qui més es creu la lletra i crec que és perquè és dona.

Canvi, li don moltes voltes a la parauleta i al concepte. Sempre estic pensant en hipotètics, improbables i desitjats canvis, a vosaltres també us passa? Feina, casa, sentiments...: ens envolten moltes coses susceptibles de canvi. I, sent objectius, som conscient que a la majoria és millor no tocar-la (l'experiència és un grau).

Però somniar no és delicte, no encara. I tampoc ho és identificar-se durant uns minuts amb el que canta Aretha...

A change is gonna come

Hi ha un vell amic
a qui una vegada li vaig sentir dir
una cosa que m'arribà al cor
i començava així.

Vaig néixer al riu,
en una petita tenda,
i com el riu,
he estat corrent des de llavors
sense parar.

Ell va dir que des de feia llarg temps venia,
però sé que el meu canvi està a punt d'arribar.

Ell va dir que ha estat una vida dura,
massa dura,
però tenc por a morir,
podria no tenir-lo si sapigués
que hi ha allà,
més enllà del cel.

Ve des de fa molt temps,
però sé que s'atraca el meu canvi.

Vaig, vaig anar amb el meu germà
i li vaig demanar:
"germà, per favor, pots ajudar-me?".
Ell digué, "bona germana meva,
m'agradaria però no puc",
i quan, quan vaig mirar entorn meu
jo havia fet una passa enrera
caiguent sobre els meus genolls.

Hi va haver ocasions en què vaig pensar
que no resistiria massa més
però d'alguna manera ara mateix crec
que som capaç, capaç de seguir endavant.
Te dic que ha estat molt de temps
i que ha estat un viatge costa amunt
tot el camí.

Però jo sé,
sé que el meu canvi arribarà.
Algunes vegades vaig haver de plorar tota la nit.
Sí, ho vaig fer.
Algunes vegades vaig haver de donar-me per vençuda
perquè allò que sabia que era equivocat.
Sí, ha estat un viatge costa amunt
Segur que ha estat un llarg camí
Sí, ho ha estat,
cada pas del camí.

Però jo crec
que aquesta nit arriba el meu canvi.
T'ho dic,
arriba el meu canvi.

3 comentaris:

Filadora ha dit...

Quina cançó més maca Xica! M'agrada molt!
El canvi està a les nostres mans.
Una abraçada.

maria ha dit...

No m'havia parat mai a sentir la lletra d'aquesta cançó. És preciosa. Jo també vull un canvi...

Sr. Tinc ha dit...

piel de gallina, o, dir normativament correcte en kruyffià: gallina de piel!