dimecres, 29 de juny de 2011

Efectes sistèmics



Aquests dies m'estic formant dins l'apassionant món dels productes fitosanitaris. On diu "apassionant" posau-li una certa entonació sarcàstica: el fet que les directrius pedagògiques dels nous temps brillin per la seva absència, juntament amb l'horari del curs, fa que em passi el que no m'havia passat mai en la meva extensa experiència "cursillista": em dorm, literalment em dorm. Una experiència fastigosa i incontrolable, això de lluitar contra un mateix... Gràcies a Déu, tot plegat es compensa per la presència d'una màquina de cafè i una altre de begudes fresquetes (i excitants, algunes) que fan que pugui arribar dignament al final de la tercera i darrera hora.

Cal que em centri, però, en la tonteria que ha provocat aquest post: en aquest curs ens han explicat que determinats plaguicides tenen efectes sistèmics en els organismes sobre els quals actuen. I què vol dir? Doncs vol dir que afecten tot el cos. Si és una planteta, van del brot més tendre i sucós a l'arrel més profunda. Amb una paraula, si xerram de plaguicides, una putada per als destinataris.

Ara m'ho traslladaré a mi, que és el que m'agrada fer: escoltava Billie Holiday quan he acudit que les seves cançons tenen efectes sistèmics sobre mi. I no em passa amb altres grans veus. També hi ha altres coses que tenen "bons efectes sistèmics sobre el meu organisme" (certs somriures, determinades paraules, molts paisatges...). Què tal si deix de banda les que els provoquen negatius? Au, va, al manco avui...

1 comentari:

maria ha dit...

Oh!Quina gran cançó...Cal trobar les coses bones.Sort en la teva recerca.