diumenge, 15 de maig de 2011

Esperits per a l'ànima


Aquesta setmana, dues experiències molt possitives amb bona companyia i amb el vi.

Dijous, un tast de vi, el meu primer tast. Esper que no sigui el darrer. Deixant de banda que l'impartia un parent llunyà i que ho va fer de manera magistral, cosa que em va enorgullir enormement (és curiós com estira la família, perquè no el conec de res), he de dir que vaig disfrutar molt endinsant-me en aquest món: tonalitats grogues i brillants com el sol, o fosques i rogenques com la sang; aromes a cítrics, a bosc, a fusta; sabors a minerals, a fum, a albercoc, a poma, a maduixa... Tot un plaer per a un sentit que tenc una mica rovellat. La pena va ser haver de tirar el contingut de les copes! Això és el que ens recomanaren, amb raó, perquè cinc copes de "tintos", dues de "blancs" i una de "dolç" eren molt de brou per a un sol cos, encara què reconec que no vaig poder evitar que els que més m'agradaren (els tenc marcats amb asterisc als apunts) anassin parcialment gola endins.

Ahir vespre, sopar amb amigues. Qui ens convidava ens oferí esquisideses, una de nosaltres dugué unes postres de concurs i, com no podia ser d'altra manera, tot es regà amb dos bons vins, ja que les amigues eren la bona companyia amb qui havia anat al tast i, clar, ara hi ha nivell...

He disfrutat molt, moltíssim, tant del tast com del sopar: el vi, el bon vi, és un bon esperit per a l'ànima. El amics, però, encara ho són més.

No sabia quina cançó posar, així que he cercat a youtube algo amb "drinking" i m'he trobat amb això. Absolutament meravellós, amb aquest aire a lo Tom Waits. Li seguiré la pista, a Rob Dougan...

1 comentari:

Filadora ha dit...

El què expliques, la cançó i la veu del cantant: GENIAL TOT! :)

Va! que te n'explico una: a la facu ens van portar d'excursió a unes vinyes i també hi va haver tast de diferents vins i caves. Recordo que vaig beure'm totes les copes que em pertocaven més les dels companys que no s'ho volien acabar. En vaig agafar una!! quina vergonya, amb el profe allà al costat! el viatge de tornada amb l'autobús se'm va fer etern! vaig arribar a la facu que caminava torta! Res! que tots tenim un passat! Però se'n aprèn! o no! (que sí, que sí! se'n aprèn! ja ja ja!)
(D'això fa molts anys eh!!)