divendres, 15 d’abril de 2011

Sentir-se bé i estar de mala llet



Pots sentir-te bé i al mateix temps estar de mala llet? La resposta és sí. I no ho dic només jo, sinó que també ho pregonen Nina Simone, Michael Bublé i els Muse quan canten la cançó "Feeling good". Ni un d'ells, ni un, la canta en pla flower power. És tot el contrari: la canten com a enfadats, com si protestassin. Així que avui m'he entretengut una estona cercant la lletra (m'estim més no concretar quant de temps és "una estona") i sí, definitivament aquesta cançó és una variant extraordinària de "cançó-protesta".

M'explic: a vegades el renou a fora ens guanya, la mala gent avança, el terreny que trepitjam és tou i tot s'emboira, així que cal proclamar alt i clar com ens sentim, malgrat sembli que ho diem massa fort i que estam rabiosos. Cal dir, ni que sigui a crits, que ens SENTIM BÉ i volem continuar SENTINT-NOS BÉ. Volem que aquest sentiment se'ns refermi al cor i s'hi enganxi encara més fort. És més, volem que tothom se n'assebenti i que no quedi ningú a qui no li quedi clar.

Jo no sé cantar així com canten ells, ja m'agradaria, però més d'un pic he tengut ganes de treure'm això mateix de dins del pit sense saber com. Aquesta setmana m'ha tornat a passar i ho he resolt a la meva manera. Una manera sana i en certa manera esportiva, no us penseu.

Perquè, i ho dic seriosament, insistesc en sentir-me bé.

FEELING GOOD

Ocells que volen alt,
saben com me sent.
Sol al cel,
saps com me sent.
Brisa movent-te lentament,
saps com me sent.
És una nova albada.
És un nou dia.

És una nova vida
per a mi,
i me sent bé.

Peixos a la mar,

saben com me sent.
Riu corrent lliurement,
saps com me sent.
Flor a l'arbre,
saps com me sent.
És una nova albada.
És un nou dia.
És una nova vida
per a mi,
i me sent bé.

Libèl·lula sota el sol,

saps el que vull dir, no?
Papallones divertint-se,
saben el que vull dir.
Dormir en pau quan el dia acaba.
Això és el que vull dir.
I aquest vell món és un nou món,
i un món valent
per a mi.

Estels, quan brillen,

saben com me sent.
Aroma de pi,
saps com me sent.
Oh, la llibertat és meva.
I sé com me sent.
És una nova albada.
És un nou dia.
És una nova vida

per a mi.

I me sent bé.

2 comentaris:

miratuporlondres ha dit...

Els dos sentiments junts no ho sé, però sí que he viscut el canvi radical d'un a s'altre en qüestió, diria, de segons.
A lo dolent li hem de possar capes i capes (terra, ciment,...) a dins nostro, fins que quedi ben amagat i no ens surti. En aquest cas, era pq només li havia possat una capa. S'ha d'enterrar bé.

maria ha dit...

Un sentiment molt conegut i una gran cançó.Boníssima cançó!