diumenge, 26 de desembre de 2010

Swing



Swing

1. (voz i.) m. Estilo de jazz de ritmo vivo tocado por orquestas con gran improvisación:
el swing predominó en los años treinta.
2. Tensión rítmica y melódica propia de la música de jazz.
3. dep. Movimiento oscilatorio del jugador del golf al ir a golpear la pelota.
4. dep. En boxeo,gancho.

Diccionario de la lengua española © 2005 Espasa-Calpe
Swing. Guapa paraula. Acab de cercar-la al "diccionari fàcil google", teniu la definició -les definicions- a sobre. Que per què l'he cercada? Doncs perquè ahir, mentres botava i botava de vídeo en vídeo pel meu particular parc d'atraccions que és Youtube, vaig anar a caure a la zona "Harry Connick Jr.".

Harry, te tenia abandonat, oblidat, aparcat. Em sap greu. Com és possible? Amb lo molt que m'agradava com cantaves i el que cantaves. Sobretot el que cantaves, guapo. Fantàstic aquell "It had to be you" de la peli Cuando Harry encontró a Sally. Versions de clàssics que recuperares per a mi. Si, d'acord, sé que no ho feres per a mi, però ho sent així, perquè no vegis el que vaig disfrutar-los. Em feres conèixer la música dels grans, de l'època bona i elegant de la música ianki: Sinatra, Armstrong, Martin... Si, l'època swing. I com cantaves! Però, què es pot esperar d'algú que ha nascut a Nova Orleans! Ho duus a dins, no? Em romperes els esquemes en el seu moment (encara era fàcil fer-ho, això de rompre'm els esquemes...): domés 5 anys més que jo i cantant com els vells!

Després, i aquesta és una opinió personal i subjectiva meva, i la dono al blog, que per a això està, varen venir els "Michaels Bublés de pa amb fonteta" i els "Rods Stewarts de capa caída" (perdonau-me, amigues) i es dedicaren a fer el mateix que tu, versionar els clàssics, i tengueren més èxit, o perquè tenien més bons mànagers, o més sort, o perquè havies passat de moda, algú dirà que perquè són millors, però jo no hi estic d'acord. La qüestió és que em desaparegueres del mapa i domés he pensat en tu ocasionalment fins arribar casi a oblidar-te. I avui has tornat amb aquesta versió de "For once in my life", de Steve Wonder. Una versió swing. Crec que a les definicions els manca fer alguna referència a l'elegància que implica el swing, tenir swing. Sinatra tenia swing, Martin tenia swing, i tu, tu també tens swing. Ells no.