diumenge, 24 de gener de 2010

Icat FM: Ha tornat!!!!!!



Iuhu. Ha tornat!!!! Si, ja sé, no se n'havia anat del tot, sempre podia escoltar Icat FM per Internet, tenen una pàgina fabulosa, però no és el mateix. A mi m'agrada escoltar la ràdio, i domés aquesta emissora, al cotxe o truiant per casa (les altres, totes elles sense excepció, ni "fu" ni "fa").

Em ve de jove: mai m'he recuperat del trauma de perdre RAC 105. Era la MEVA música i me la varen prendre, amb al·levosia i premeditació. Varen venir anys i anys de peregrinatge per les ones, cap sintonia em satisfeia fins que, un bon dia, fa un grapat d'anys, els meus dits s'aturaren al 98.4 de la FM: uep, i això? una cançó bona!?!? Si!!!! I després en va venir una altra, i una altra. Ningú no xerrava, simplement deien "emissió en proves"... Què estrany! I així durant setmanes. I jo fidel, per descomptat.

La inauguraren oficialment en un bon dia de Sant Jordi. Ideal. La sorpresa final, quan vaig sentir els locutors: alguns provenien de RAC 105! M'enrecordava de les veus. Però ja no es deia RAC 105, sinó ICAT FM, i mantenien la mateixa filosofia, el mateix estil de música. Genial. Com trobar un oasi enmig del desert. Val que la música que hi posaven no era sempre del meu agrat, però el percentatge era molt i molt alt.

I de cop, un dia, al 98.4 domés va sentir-se el buit, el desgradable renou que produeixen les interferències: allà no hi havia res. L'absència ha durat gairebé dos mesos. Terrible. Podia anar a la seva pàgina web, però no era el mateix.

Divendres passat al capvespre, dins del cotxe, quan estava en els meus darrerament habituals peregrinatges (de ràdio i de quilòmetres), vaig tornar a passar pel 98.4, sense cap esperança, i ja no hi va haver el buit, hi tornava a haver Icat FM!!!

Fou una bona manera de començar el cap de setmana. Per a alguns serà un doi, però per a mi no: hi veig mil significats. Bé, pentura mil no, però com a mínim si que en veig un, i és bo.

Com a mostra del que ofereix Icat, aquí teniu aquesta cançó d'Eric Lindell; a Youtube domés he estat capaç de trobar-la en una gravació en directe i no molt bona. Pens que és una bona manera de començar la setmana, així que aquí la deix, per a qui li interessi.

1 comentari:

Frannia ha dit...

No sabia que fossis una fan tan apassionada de ICATFM. Jo fa temps que l'escolt a la feina via internet, especialment el programa "Xerezade", alternant-la amb "Cuando los elefantes sueñan con la música" de radio 3. Això quan la meva companya no vol posar Kiss FM :( (que he de confessar que tinc sintonitzada a la ràdio del cotxe perquè no m'he preocupat de trescar-hi). Ai, la ràdio, sí, té un encant especial. Bona setmana!