diumenge, 10 de gener de 2010

Filosofia televisiva



Una bona època, no era perfecte, però fou una bona època: estudiava a la universitat, començava a obrir-me al món, i feien DOCTOR EN ALASKA a la 2. Hi estava enganxada, però enganxada de veres.

La tenia oblidada, però avui dematí donava tombs per Youtube quan ha aparegut en Fleishmann. Duc una hora mirant fragments d'aquesta sèrie. M'agradava, i m'agrada, la idea que, malgrat fós ficció, el fet que algú la pogués pensar, escriure, produir, filmar i emetre la convertia en real.

I he recuperat de nou el que sentia cada cop que acabava un episodi: un benestar magnífic. La sensació d'haver après alguna cosa possitiva i el sentiment de què existeix la bona gent (cal cercar-la, però). I el somriure, el mig somriure de complicitat, també l'he recuperat avui dematí.

Bienvenidos todos, bienvenidos, gracias por venir hoy. Supongo que todos sabéis que llevo aquí algunos días tanteando, intentado hacer realidad mi visión. Empecé concentrándome tanto en ella que perdí perspectiva. He llegado a descubrir que no se trata de la visión, se trata de tantear, tantear, anhelar y avanzar. Estaba tan obsesionado con lanzar la vaca que cuando Ed me dijo que los Monty Python ya lo habían hecho creí que estaba acabado. Tenía que olvidar esa vaca para poder ver otras posibilidades. En fin, quiero agradecerle a Maurice su ayuda para olvidar esa vaca. Gracias, Maurice, por hacer de Apolo para mi Dionisio en dialéctica cartesiana del arte. Y gracias a tí, Ed, porque la verdad nos hará libres. Y Maggie, gracias por compartir la destrucción de tu casa para que hoy tuviéramos algo que lanzar. Creo que Kirkegaard lo expresó muy bien: "la existencia es lo único que está en proceso de existir; el arte es lo mismo". James Joyce también tenía algo que decir: "bienvenida oh vida, voy a encontrarme por milésima vez con la realidad de la experiencia y a forjar en el yunque de mi alma la todavía no creada conciencia de mi raza". Hoy estamos aquí para lanzar algo que surgió de la inconsciencia colectiva de nuestra comunidad ¡Ed! ¿estás preparado? Lo que he aprendido es que lo que importa no es lo que lanzas, sino el lanzamiento mismo. ¡¡ Vamos a lanzar algo, Cicely !! Uno, dos, tres...

2 comentaris:

Aineta ha dit...

Vols dir que aquesta gent no és real? Jo encara no he perdut l'esperança de conèixer-los!

s de simón ha dit...

molt ben dit aineta... jo tampoc he perdut l'esperança de troba en joel un dia passejant per algun carrer alegre, xerrant de la darrera que li ha fet la histèrica i entranyable Maggie... i entrar a un bar qualsevol enmig d'un paisatge d'hivern i trobar en Chris (de la mañana) assegut al costat d'Ed i l'altre de la barra en Hollie... Sempre trobam éssers meravellosos en aquest poblet (perdut) anomenat planeta Terra...