diumenge, 15 de novembre de 2009

Ahir vaig cometre una -petita- locura



Ahir vaig cometre una petita locura. No la faig molt sovint. Tal vegada un cop cada any, o cada dos anys. En els temps que corren, fins i tot em fa una mica de vergonya contar-vos-ho, però ho faré:

Vaig comprar-me dos dvd a un centre comercial!!!!! En la meva defensa diré que era una oferta "2 x 12€", així que ho vaig poder fer amb la conciència relativament tranquil·la. Però és que no vaig poder resistir-me a una d'elles: Horizontes de grandeza. De William Wyler, i amb Gregory Peck de protagonista. Una de les pel·lícules que marcaren la meva infantesa. Com pot ser que els ianquis siguin tan ianquis i hagin pogut fer obres mestres com aquesta? Mai ho entendré, però no vull xerrar d'això, que em fa peresa.

Vull parlar dels grans valors que predicaven els clàssics del western: l'honradesa, l'honor, la valentia, l'actitud front la mort, l'amistat, l'amor, el seny... Ja sé que és una mena de ciència ficció avui en dia, però som tan nyonya que cada cop que m'endins en una pel·lícula com aquesta, i aquesta en especial, disfrut de mala manera, el cor em batega més fort a determinades escenes (la baralla amb Charlton Heston, o la doma del cavall...), i amb dolçor en altres (què dir de Jean Simmons...). I record quan era nina i els dissabtes tota la família ens plantàvem davant la tele per veure la peli de l'horabaixa. Era emocionant. Mirar de cua d'ull al pare, com gaudia, al meu germà, amb els ulls ben oberts, a ma mare, fent la becadeta a estones. I com a escenes com les que he dit abans, el meu pare es girava cap a nosaltres, ens somreia amb orgull i ens deia amb la mirada "això és un home, ha fet el que calia". Fou una mena d'aprenentage, una bona manera d'aprendre.

No tenc ningú rera meu per veure-la, a qui ensenyar-li, amb qui descobrir-la. Però la duré un dissabte a ca els pares i, després de dinar, la posarem al dvd, ens asseurem i la veurem. I serà com tornar als vells temps durant dues hores.

I sense anuncis...

2 comentaris:

Aineta ha dit...

Generalment no m'agraden molt els westerns, però aquest m'encanta!

pH ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.